Support

*Status


- OBS Har ni problem att sicka e-post, ändra till mail.blits.nu som utgående server och kryssa i "använd lögin/lösen för utgående e-post"
+ T3, Telia m.fl. blockerar numera utgående trafik på Port25, se till att ni har port 578 i era utgående e-post inställningar

- Får ni skräppost tex nyhetsbrev som ni aldrig godkänt, eller problem med e-post leverans, vidarebefordra då det till postmaster@blits.nu

*Support

Snabb kontakt med oss

För att du snabbt ska få hjälp med de vanligaste problemen har vi följande adresser du kan nyttja support@blits.nu eller faktura@blits.nu
Alternativt via vårt kontaktformulär
Vi kan även hjälpa till med inställningarna via fjärrstyrning via Team Viewer


*Vanliga frågor

Mail-inställningar

Webmail: webmail.blits.nu
Som E-Post program rekomenderar vi Thunderbird

Inkommande server (POP3/IMAP): mail.blits.nu (Port POP3=110, IMAP=143)
Utgående server (SMTP): mail.blits.nu (Port 25 eller 578)

Inställnings guide Outlook express/Windows Mail

Vissa internetleverantörer blockerar utgående e-post, och hänvisar till deras egna servrar, har eran internetleverantör ingen smtp server, så går det bra att använda mail.blits.nu för utgående e-post, dock kräver det att autentisering är ikryssad, alternativ port 578 finns oxå att tillgå för att komma runt blockering av port 25.


BLITS AB | Tel 0914-102 50| | Org.nr 55 65 91-4685 | Bankgiro 5551 - 3337